אם אתה בעל עסק שעושה את הצעדים הראשונים שלו, אתה בוודאי שואל את עצמך את השאלה, האם אני עדיין צריך אתר אינטרנט לעסק?
לעיתים נדמה שכל מה שצריך בשביל שהעסק יתחיל לזוז בכיוון הנכון הוא לפתוח עמוד פייסבוק עסקי או לבנות כרטיס ביקור דיגיטלי, אך האם זה באמת כך? – בדיוק על שאלה זו, אני אנסה לענות במאמר הזה.
אתר אינטרנט = הבית שלך ברשת
אתר האינטרנט הוא הבית שלך ברשת ואליו אתה צריך לנקז את כל משאבי השיווק, הפרסום והמיתוג שלך.
בניית אתר אינטרנט שייצג אותך בצורה טובה, אמינה ומוקפדת היא פעולה הכרחית לכל עסק – זה ממש לא משנה אם אתה אינסטלטור בתל אביב או עורך דין בחיפה – אתר האינטרנט שלך ידחוף אותך קדימה.
בעיני, פלטפורמות חיצוניות שאינך שולט בהן ב- 100% כמו פייסבוק, טוויטר ואחרות יכולות לשמש אותך בצורה מעולה לניתוב תנועה לתוך אתר האינטרנט התדמיתי/שיווקי שלך – אך לעולם לא הייתי מסתמך עליהן לחלוטין.
למשל, תוכל לכתוב מאמר על אחד מנושאי העיסוק שלך ולהפיץ אותו בכל אחת מהפלטפורמות שאתה פעיל בהן. אתר אינטרנט יכול לשמש אותך לא רק להפצה של תכנים רלוונטים אלא גם למיתוג, שיווק ומשיכת לקוחות חדשים לעסק על ידי שימוש בטכניקות הבאות:
- קידום בגוגל – על ידי שימוש בטכניקות קידום בגוגל תוכל לחשוף את האתר בפני לקוחות רלוונטים אשר מחפשים את השירותים שלך. נכון להיום, הטכניקות הנפוצות ביותר הן קידום אורגני (SEO), קידום ממומן (PPC) וקידום לוקאלי (Local SEO) עבור עסקים מקומיים.
- אינטראקציה עם הגולשים – אתר האינטרנט שלך יכול לשמש אותך כבמה ליצירת אינטראקציה עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים באמצעות כתיבת בלוג עסקי אשר יציג את נקודת המבט שלך. בלוג עסקי יכול לכלול טיפים עסקיים, חדשות מקצועיות, ראיונות עם מומחים או כל דבר אחר שעוזר ללקוחות שלך.
- ניוזלטר – במקביל, תוכל להשתמש בטכניקות שיווק בדואר אלקטרוני וליצור לעצמך קהל עוקבים הולך וגדל אשר ירשם כמנוי לעדכונים החדשים שלך.
לסיכום, בניית אתר אינטרנט היא חובה לכל בעל עסק שרואה את עצמו פעיל ברשת. אם אין לך אתר אינטרנט פעיל בצורה כזו או אחרת, סביר להניח שהעסק שלך צועד במקום ולא מתקדם וממצא את מלוא הפוטנציאל שלו.