אינסטגרם היא הרשת החברתית השנייה בגודלה בישראל עם יותר ממיליון וחצי עוקבים, רובם מוגדרים מבוגרים צעירים בטווח הגילאים של 25 עד 45. קהל זה הוא יעד מושלם לפרסום עבור מרבית העסקים שפועלים בישראל ולכן חשוב לתכנן קמפיין פרסום ממומן באינסטגרם כדי להגיע אל אותו הקהל.
ברשת החברתית של פייסבוק יש כיום כ – 5 מיליון חברים ישראלים. החברים ברשת זאת נחשבים מבוגרים יחסית עם כיסוי של כל קשת הגילאים, אך עם דגש מיוחד על גילאים של "בוגרי רשתות חברתיות" בטווח של 35 עד 65.
לפייסבוק יש את האחות הצעירה, הדינאמית והפוטוגנית יותר אינסטגרם. אינסטגרם מושכת אליה מעל מיליון וחצי חברים ישראלים ורובם בטווח הגילאים 25-45, שנחשב צעיר יותר מזה של פייסבוק וגם יעד מצוין של מרבית העסקים בישראל לשיווק, פרסום וקידום.
מדוע כדאי לפרסם באינסטגרם?
פרסום באינסטגרם מגיע לקהל צרכנים פעיל במיוחד, כזה שעדיין יוצא, מבלה ואוהב להראות זאת בתמונות וסרטונים ברשת אינסטגרם ומצד שני כאלו שהם בעלי משפחות, הכנסה קבועה ועם ילדים קטנים או בני נוער.
קהל זה נחשב למבוקש ביותר על ידי רוב העסקים בישראל ולכן מומלץ לנהל קמפיין שיווק באינסטגרם כחלק ממערך השיווק והפרסום של כל עסק.
איך מפרסמים באינסטגרם?
פרסום ממומן באינסטגרם הוא פשוט, קל ומהיר בהשוואה לערוצי פרסום אחרים באינטרנט, אך לפני שמתחילים מומלץ להקים דף אינסטגרם עסקי אשר מוגדר בצורה הנכונה. השלבים העיקריים לפרסום באינסטגרם הם:
- פתיחת דף עסקי באינסטגרם – ראשית כל, חשוב לפתוח פרופיל עסקי באינסטגרם כדי לנהל פרסום ברשת. בדרך זו, ניתן להפריד בין החיים הפרטיים שלכם באינסטגרם עם התמונות שלכם במסעדות, מסיבות או בחו"ל ובין מה שאתם מציעים ללקוחות בחלק המקצועי של החיים שלכם.
- ניהול דף עסקי באינסטגרם – עמוד האינסטגרם העסקי שלכם יכלול מעתה רק תכנים רלוונטיים שיציגו את המקצועיות שלכם ואת השירותים שאתם מציעים. מומלץ להעלות אל הדף העסקי עבודות שביצעתם, אירועים עסקיים שנטלתם בהם חלק, טיפים שימושיים לעוקבים שלכם וגם הצעות שיווקיות כדי שיצרו אתכם קשר.
- קמפיין פרסום באינסטגרם – כעת, אתם יכולים להעלות פוסט חדש לעמוד שלכם ולפרסם אותו לקהל יעד רלוונטי שלכם. בוחרים את הקהל לפי חתכים שונים (גיל, מיקום, מצב משפחתי, תחומי עניין וכו') ורק הקהל המוגדר ייחשף לפרסום שלכם. בדרך זו האפשרות שלכם להשיג לקוחות חדשים גבוהה יותר וזאת בהשקעה קטנה יחסית למצב במהלכו הייתם צריכים לפרסם "לכולם" וללא מיקוד.
- בקרה וניטור הפרסום – רשת אינסטגרם נותנת כלים שימושיים שמאפשרים לעקוב בזמן אמת אחרי כל מסע פרסום. כתוצאה מכך, אתם יכולים לחזק מסע פרסום מוצלח או לעצור מסע פרסום שאיננו מניב כפי שחשבתם. כמו כן, הנתונים שתקבלו יכללו מידע שימושי לגבי קהל היעד שנחשף בפועל לפרסום וכיצד הגיב לו (לייק, שיתוף וכו') – נתונים אלה מאפשרים לשפר כל הזמן את הפרסום שלכם ולהפוך אותו לאפקטיבי יותר.
לסיכום, היום קשה לחשוב על פרסום באינטרנט מבלי להשקיע גם בפרסום ממומן באינסטגרם לקהל יעד רלוונטי וממוקד.
המאמר נכתב על ידי Viral Marketing חברת שיווק דיגיטלי לעסקים שרוצים להוציא את המקסימום מפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ושאר הרשתות החברתיות המובילות בעולם.